Thursday, March 15, 2007

Word Performing _4_


najpierw powiem jednak o projekcie Word Performing a potem o pomyłce. Ale o czym tu mówić ? może potem opowiem o legendzie, o zasadzie, o niebie. Nie o wszystkim, to jasne.
Pomyłka dotyczy liczby 3, która nie powinna / nie była zamyślana się pojawić a jednak jest; więc to jest takie mistaking i w ogóle mistaking bo myślałem [po co ja myślę ? kiedy wszystko jest jasne] że mistake to rzeczownik [i w rzeczywistości też] więc że stworzę neologizm z czasownikiem take co miałoby być wyrażone formą –ing no ale mistake jest czasownikiem więc żadnego neologizmu nie ma. Nie podobało mi się jednak, że akurat take jest brać, wolałbym dawać – to może popróbuję misgiving ..no tak, misgiving nie jest neologizmem, jest czasownikiem [tu: imiesłowem, OK] i to mnie wprawia w zakłopotanie, co właśnie stało się dla mnie jasne, kiedy wróciłem ze słownika – to było tam, gdzie jest ..no tak – bo mistake to m.in. wprawiać w zakłopotanie.. OK, powiedzmy że trzeba się wprawiać, podążając ścieżką tego który posiadł [w pełni] cztery [ o ! ] rzeczy: właściwe słowa, właściwe działanie, właściwe obyczaje i wiedzę [Azizoddin Nasafi kitab al-Insan al-Kamil; przekład: Andrzej Musielak; wykrzyknik ode mnie].
Wszystko to bardzo skomplikowane [a przecież proste] dlatego zawahałem się i wziąłem w nawias słowa w pełni, jakby nie wystarczyło że przecież napisałem podążając ścieżką [dopiero idąc]. I kto to jest Azizoddin Nasafi ? ebn-e Mohammad al-Nasafi..
..o tym wszystkim jest to wszystko.

No comments: